SPWR
       
- Kontakt
- Historia szkoły
- Patron szkoły
- Sztandar i poczet
- Hymn szkoły
- Prawo szkolne
- Kalendarz pracy
- Organa szkoły
- Aktualności 2019/2020
- Aktualności 2018/2019
- Aktualności 2017/2018
- Aktualności 2016/2017
- Aktualności 2015/2016
- Aktualności 2014/2015
- Aktualności 2013/2014
- Aktualności 2012/2013
- Aktualności 2011/2012
- Aktualności 2010/2011
- Aktualności 2009/2010
- Aktualności 2008/2009
- Aktualności 2007/2008
- Aktualności 2006/2007
- Galeria 2019/2020
- Galeria 2018/2019
- Galeria 2017/2018
- Galeria 2016/2017
- Galeria 2015/2016
- Galeria 2014/2015
- Galeria 2013/2014
- Galeria 2012/2013
- Galeria 2011/2012
- Galeria 2010/2011
- Galeria 2009/2010
- Galeria 2008/2009
- Galeria 2007/2008
- Galeria 2006/2007
- Wymagania edukacyjne
- Kalendarium
- Kalendarz imprez
- Prawa dziecka
- Plan zajęć
- Zajęcia pozalekcyjne
- Karta rowerowa
- Zadania dla uczniów
- Usprawiedliwiane nieobecności
- Dobra szkoła MEN
- Logowanie do dziennika
- Ogłoszenie o rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa w Wólce Rokickiej
- Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego
- Poczta
- Rada Pedagogiczna
- Plan - nauczyciele
- MEN
- ORE
- Kuratorium
- OKE
- LSCDN
- Klauzula
- Polonistyczne
- Regulaminy
- Czytelnicy miesiąca
- Łącznicy klasowi
- Nowości książkowe
- Godziny pracy biblioteki
- Konkursy
- Cała Polska czyta dzieciom
- Lista lektur
- Godziny pracy
- Procedury
- Do pobrania
- Jadłospis
- Opłata
- Regulamin
- Zajęcia UKS "Orlik"
- Wyniki szkoły w sporcie
- Zarząd UKS
- Statut UKS
- Najlepszy sportowiec
- Regulamin konkursu
- LEKCJE PŁYWANIA
- Prezentacja
- Stare fotografie
- Świadkowie zdarzeń
- Tak ją pamiętam
- Szukamy śladów historii
- Postacie literackie
- Ogłoszenia


Biuletyn Informacji Publicznej


Dziennik elektroniczny

Moodle

Nasz sponsor:

Stanisław Leszczyński


Tu jesteśmy:

Uprzejmie donosimy, że:

Strona istnieje
od 23-09-2004 roku



Aktualności 2019/2020

Podsumowanie wyników nauczania

w roku szkolnym 2019/20

1.      Liczba uczniów:

a)      ogółem                    – 124

b)     klasy I – III              –   50

c)     klasy IV – VIII         –   74

    klasyfikowanych:        124 

2. Oceny w klasach IV – VIII:

Oceny

czerwiec
2020

średnia
naucznia

·         celujących:

105

1,44

·         bardzo  dobrych:

343

4,70

·         dobrych:

259

3,55

·         dostatecznych:

200

2,74

·         dopuszczających:

62

0,85

·         niedostatecznych:

0

0

3. Średnia ocen: VI 2020 – 4,23 

       

I

miejsce

klasa

IV

średnia

4,85

II

miejsce

klasa

V

średnia

4,29

III

miejsce

klasa

VIII

średnia

4,20

IV

miejsce

klasa

VI

średnia

4,16

V

miejsce

klasa

VII

średnia

3,68

4. Liczba uczniów z ocenami cel, bdb i db:

I

miejsce

klasa

IV

12

67 % uczniów

II

miejsce

klasa

V

4

36 % uczniów

III

miejsce

klasa

VI

4

25 % uczniów

IV

miejsce

klasa

VIII

2

14 % uczniów

V

miejsce

klasa

VII

2

14 % uczniów

5. Oceny ze sprawowania:

·        wzorowe                  21

·        bardzo dobre          34

·        dobre                        16

·        poprawne                   3

·        nieodpowiednie         0

·        naganne                     0

Liczba uczniów z ocenami wzorowymi i bdb 

I

miejsce

klasa

IV

18

100  %  uczniów

II

miejsce

klasa

V

11

100  %  uczniów

III

miejsce

klasa

VIII

10

67  %  uczniów

IV

miejsce

klasa

VI

9

56  %  uczniów

V

miejsce

klasa

VII

7

50  %  uczniów

 

6. Pochwały wobec społeczności szkolnej za wyniki w nauce:

Lp.

Imię i nazwisko

Klasa

Średnia

Zachowanie

 

1.

Amelia Wójtowicz

IV

5,64

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

2.

Kornelia  Dziuba

IV

5,45

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

3.

Filip Kusio

IV

5,45

bardzo dobre

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

4.

Aneta  Mazurek

V

5,42

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

5.

Natalia  Kosior

IV

5,36

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

6.

Julia  Przysiadła

VIII

5,33

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

7.

Natalia  Przysiadła

VIII

5,28

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

8.

Magdalena  Lipska

IV

5,27

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

9.

Julia Urban

IV

5,27

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

10.

Iga  Jakubczak

V

5,25

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

11.

Oliwia  Woźniak

VII

5,14

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

12.

Jagoda Wasak

IV

5,09

bardzo dobre

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

13.

Piotr Kloc

VI

5,0

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

14.

Martyna Sowik

VI

5,0

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

15.

Marcin Iwanek

IV

4,91

bardzo dobre

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

16.

Anita Chodun

VIII

4,83

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

17.

Paulina Caban

VI

4,75

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

18.

Leon Jakubczak

VI

4,75

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

19.

Michał  Przysiadły

V

4,75

bardzo dobre

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

20.

Amelia Woźniak

V

4,75

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

21.

Dorota Wójcik

VI

4,75

wzorowe

świadectwo
z wyróżnieniem, nagroda

22.

Mateusz Charliński-Dębiec

IV

4,73

bardzo dobre

nagroda

23.

Amelia Wasak

IV

4,73

bardzo dobre

nagroda

24.

Magdalena Reszka

IV

4,64

bardzo dobre

nagroda

25.

Szymon Czubacki

VIII

4,61

wzorowe

nagroda

26.

Julia Słomka

IV

4,55

bardzo dobre

nagroda

27.

Magdalena Tymejczuk

IV

4,55

bardzo dobre

nagroda

28.

Jakub Wójcik

IV

4,55

bardzo dobre

nagroda

29.

Szymon Ferenc

V

4,50

bardzo dobre

nagroda

7. Stypendia  motywacyjne

·        za wyniki w nauce

Lp.

Imię i nazwisko

Klasa

Średnia

Zachowanie

1.

Amelia Wójtowicz

IV

5,64

wzorowe

2.

Kornelia  Dziuba

IV

5,45

wzorowe

3.

Filip Kusio

IV

5,45

bardzo dobre

4.

Aneta  Mazurek

V

5,42

wzorowe

5.

Natalia Kosior

IV

5,36

wzorowe

6.

Julia Przysiadła

VIII

5,33

wzorowe

7.

Natalia  Przysiadła

VIII

5,28

wzorowe

8.

Magdalena Lipska

IV

5,27

wzorowe

9.

Julia Urban

IV

5,27

wzorowe

10.

Iga Jakubczak

V

5,25

wzorowe

11.

Oliwia  Woźniak

VII

5,14

wzorowe

12.

Jagoda Wasak

IV

5,09

bardzo dobre

·        za wyniki sportowe

Lp.

Imię i nazwisko

Kl.

Zachowanie

Osiągnięcie

1.

Szymon Czubacki

VIII

wzorowe

VIII m-ce w  Ogólnopolskich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Badmintonie Chłopców

2.

Tomasz  Bocheński

VIII

 dobre

VIII m-ce w  Ogólnopolskich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Badmintonie Chłopców

3.

Wojciech  Wielgos

VII

bardzo dobre

VIII m-ce w  Ogólnopolskich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Badmintonie Chłopców

8. Frekwencja w szkole:        94,23 % 

a) klasy I – III      95,3 %                                     b) klasy IV – VI - 95,2 % 

I miejsce

klasa  I

95,1 %

I miejsce

klasa    IV

97,6 %

II miejsce

klasa  III

94,2 %

II miejsce

klasa   VIII

95,9 %

III miejsce

klasa  II

93,7 %

III miejsce

klasa   VII

93,6 %

IV miejsce

klasa    V

92,5%

IV miejsce

klasa    VI

92,5 %

   b) Pochwały wobec całej społeczności szkolnej za 100 % frekwencję:                 

Lp.

Imię i nazwisko ucznia

Klasa

 

 

1.

Amelia Budka

III

100 % frekwencja

nagroda

2.

Paweł  Danił

III

100 % frekwencja

nagroda

3.

Kornelia  Dziuba

IV

100 % frekwencja

nagroda

4.

Magdalena Lipska

IV

100 % frekwencja

nagroda

5.

Magdalena  Reszka

IV

100 % frekwencja

nagroda

6.

Magdalena Tymejczuk

IV

100 % frekwencja

nagroda

7.

Aneta  Mazurek

V

100 % frekwencja

nagroda

8.

Julia  Przysiadła

VIII

100 % frekwencja

nagroda

9.  Czytelnictwo w szkole: 

     średnio na ucznia          6,5  książek        

     łącznie    książek           796  książek         

    a) klasy I – III                                                    b) klasy IV – VI

I miejsce

klasa I

11,9/191

I miejsce

klasa  VI

5,0/75

II miejsce

klasa II

8,4/135

II miejsce

klasa  IV

4,8/87

III miejsce

klasa III

8,2/148

III miejsce

klasa  VII

4,1/57

IV miejsce

klasa  VIII

4,0/60

V miejsce

klasa  V

3,4/51

 

Najlepsiczytelnicy:

 

Lp.

Imię i nazwisko ucznia

Klasa

Liczba książek

 

Klasy I – III

 

1.

Zofia  Ćwiklińska

I

36

 

2.

Kinga Sagan

I

21

 

3.

Ewa Topyła

I

21

 

4.

Natalia Mazurek

I

20

 

5.

Natalia Czuchryta

III

18

 

6.

Gabriela Krukowska

III

16

 

7.

Magdalena Włosek

II

13

 

Klasy IV - VIII

 

1.

Łucja Misztal

IV

16

 

2.

Aneta Mazurek

V

7

 

3.

Jakub Filanowski

VI

7

 

10. Praca na rzecz społeczności szkolnej i pozaszkolnej:

        a)     pochwały dla uczniów za pracę społeczną:

·         Julia Przysiadła, kl. VIII                 – przewodnicząca SU

·         Szymon Włosek, kl. VIII                   – obsługa sprzętu nagłaśniającego

·         Łukasz Czuchryta, kl. VI                   – obsługa sprzętu nagłaśniającego

·         Piotr Kloc, kl. VI                                 – obsługa sprzętu nagłaśniającego

·           Paulina Caban, kl.  VI                       – opieka na tablicą informacyjną

·           Leon Jakubczak, kl. VI                   – opieka na tablicą informacyjną

·           Dorota Wójcik, kl. VI                      – opieka na tablicą informacyjną

 

  b) pochwały za pracę w Szkolnej Radzie Wolontariatu:

Ø Martyna Czubacka, kl. V

Ø Amelia Woźniak, kl. V

Ø  Klaudia Kowalak, kl. VI

Ø  Nikola Krukowska, kl. VII

Ø Maja Sadurska, kl. VII

Ø Natalia  Wach, kl. VII

Ø Oliwia Woźniak, kl. VII

Ø  Aleksandra Dąbrowska, kl. VIII

Ø Natalia Dobrzyńska, kl. VIII

Ø Natalia Pieczywek, kl. VIII

Ø Julia  Przysiadła, kl. VIII

Ø Natalia Przysiadła, kl. VIII

Ø Dominika Wielgos, kl. VIII

c)  praca w aktywie bibliotecznym:

·         Maja Sadurska, kl. VII

·         Oliwia  Woźniak, kl. VII

dodała: L. Romaneczko

                       

 

 


ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020

        Biorąc pod uwagę aktualną sytuację epidemiologiczną oraz mając na uwadze bezpieczeństwo dzieci, Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Bolesława Prusa w Wólce Rokickiej informuje, że zakończenie roku szkolnego 2019/2020 odbywać się będzie zgodnie z niżej przedstawionymi wytycznymi i harmonogramem.

  1. Uczniowie spotykają się tylko z wychowawcą klasy, zaś uczniowie klasy ósmej z wychowawcą i dyrektorem szkoły.
  2. Uczniowie klasy ósmej odbierają świadectwa obowiązkowo, natomiast klasy  I – VII i oddziały przedszkolne dobrowolnie.
  3. Zaleca się, aby w miarę możliwości, uczniowie zgłaszali się samodzielnie (bez rodziców) po odbiór świadectw.
  4. Obowiązuje maseczka (z wyjątkiem przedszkolaków poniżej 4 roku życia) oraz dezynfekcja rąk przed wejściem.
  5. Uczniów klas I-VIII obowiązuje własny długopis konieczny do potwierdzenia odbioru świadectwa.
  6. Uczniowie odbierający świadectwa w świetlicy szkolnej wchodzą do szkoły wejściem głównym, zaś uczniowie odbierający świadectwa w sali gimnastycznej wchodzą wejściem od strony basenu.
  7. Harmonogram odbioru świadectw zgodnie z poniższą tabelą:

KLASA

GODZINA

MIEJSCE

Przedszkole 3-4 latki

9.00 - 9.45

Sala gimnastyczna

Przedszkole 5-6 latki

9.00 - 9.45

Świetlica szkolna

Klasa I

9.45 - 10.30

Sala gimnastyczna

Klasa II

9.45 - 10.30

Świetlica szkolna

Klasa III

10.30 - 11.15

Sala gimnastyczna

Klasa IV

11.15 - 12.00

Sala gimnastyczna

Klasa V

10.30 - 11.15

Świetlica szkolna

Klasa VI

12.00 - 12.45

Sala gimnastyczna

Klasa VII

11.15 - 12.00

Świetlica szkolna

Klasa VIII

12.00 - 12.45

Świetlica szkolna

* W przypadku pytań i wątpliwości, a także zainteresowania odbioru dokumentu w innym terminie zobowiązuje się do wcześniejszego, telefonicznego ustalenia daty i godziny w sekretariacie.


KOMUNIKAT

DOTYCZĄCY ZWROTU PODRĘCZNIKÓW I INNYCH KSIĄŻEK WYPOŻYCZONYCH Z BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

Harmonogram zwrotu podręczników i książek

19 czerwca 2020 – piątek:
godzina    8.00 - 9.00 - klasa III
godzina -   9.00 - 10.00 - klasa I
godzina - 10.00 - 11.00 - klasa VIII
godzina - 11.00 -12.00 - klasa II

23 czerwca 2020 – wtorek:
godzina   9.00 - 10.00  – klasa IV
godzina - 10.00 - 11.00 - klasa V
godzina - 11.00 - 12.00 - klasa VI
godzina - 12.00 - 13.00 - klasa VII

Można również przynosić  książki do biblioteki szkolnej:

codziennie w godzinach od 08.30. do 12.30.

Zasady zwrotu podręczników do biblioteki:

  1. Komplet podręczników ma być włożony do reklamówki.
    Na zewnątrz reklamówki w widocznym miejscu ma być przyklejona kartka
    z informacjami: imię, nazwisko, klasa, numer ucznia w dzienniku, liczba zwracanych podręczników.
  2. Zniszczone lub zgubione podręczniki należy odkupić i dołączyć do pakietu.

Uwagi
Podręczniki należy oddać w dobrym stanie. W trakcie epidemii COVID-19 nie będzie możliwości dokonania oceny ich stanu bezpośrednio podczas zwrotu (zostaną odłożone na czterodniową kwarantannę). Według regulaminu wypożyczania podręczniki należy chronić przed zniszczeniem. Czytelnik jest zobowiązany do podpisania podręcznika oraz przechowywania go w okładce. Nie wolno w nich niczego pisać, zaznaczać, naklejać, zaginać rogów itp. Na bieżąco należy dokonywać drobnych napraw. Dołączona do podręcznika płyta CD stanowi integralną część i należy ją zwrócić  wraz z podręcznikiem. Zgubienie płyty CD skutkuje koniecznością odkupienia go.


Ocena stanu książek oraz kompletność zwrotu zostanie dokonana w szkole po upływie kwarantanny. W przypadku zagubienia lub znacznego zniszczenia podręcznika albo książki rodzic/opiekun ucznia zobowiązany jest do odkupienia egzemplarza.

W razie pytań prosimy o kontakt z pracownikami biblioteki:
- p. Ludmiła Romaneczko  tel. 695-240-818
- lub komunikator dziennika elektronicznego


Trzy wyróżnienia w „Kangurze Matematycznym” w Szkole Podstawowej

im. Bolesława Prusa w Wólce Rokickiej.

 

            Konkurs  „Kangur Matematyczny” wywodzi się z Australii, gdzie został zainaugurowany w latach osiemdziesiątych przez światowej sławy popularyzatora matematyki Petera O'Hallorana. Obecnie inicjatorem Międzynarodowego Konkursu  jest stowarzyszenie „Kangourou Sans Fronti`eres” z siedzibą w Paryżu. Konkurs przeprowadzany jest jeden raz w roku jednocześnie we wszystkich uczestniczących w nim krajach. W ubiegłym roku przystąpiło do konkursu 6 179 144 uczestników na świecie, w tym w Polsce - 376 719. W Polsce głównym organizatorem Konkursu jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych w Toruniu. Patronują mu natomiast: Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz Polskie Towarzystwo Matematyczne.

            Celem Konkursu jest propagowanie kultury matematycznej w jak najszerszych kręgach uczniów szkół wszystkich typów. Ma on charakter jednorazowego testu. Przeprowadzany jest w sześciu kategoriach wiekowych.

             W bieżącym roku szkolnym  po raz pierwszy przeprowadzony był w sposób zdalny. Uczniowie otrzymali od swoich koordynatorów indywidualne kody dostępu do platformy „Dzwonek.pl”. Dwukrotnie rozwiązywali zadania: najpierw próbnie, a następnie odbył się właściwy konkurs. Poszczególne kategorie oraz podejścia odbywały się w innych terminach na przełomie maja i czerwca 2020r.

            W naszej szkole chęć udziału w „ Kangurze Matematycznym ” zadeklarowało 29 uczniów. Spośród nich aż trzy uczennice klasy IV otrzymały wyróżnienia: Amelia Wójtowicz (95%) oraz Natalia Kosior i Kornelia Dziuba (po 90%). Otrzymały one dyplomy i nagrody książkowe ufundowane przez organizatora konkursu. Wszystkim uczestnikom wręczono upominki – układanki „Tangram”. Opiekunkami konkursu były: p. Maria Sikorska, p. Ewa Całka oraz p. Małgorzata Liszewska (szkolny koordynator).

            Gratulujemy tym, którym wystarczyło odwagi, by zmierzyć się z Kangurem, a w sposób szczególny – wyróżnionym. Mamy nadzieję na podobne sukcesy w następnych edycjach.

 

            Małgorzata Liszewska


ZDALNE NAUCZANIE PRZEDSZKOLAKÓW

            Od dnia 25 marca 2020 roku również dzieci z oddziałów przedszkolnych 3,4,5 – latków i 6 – latków musiały podjąć realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego zdalnie. Za pomocą szkolnego dziennika elektronicznego rodzicom najmłodszych dzieci z naszej szkoły codziennie były wysyłane zadania, propozycje i inspiracje do pracy z dzieckiem w domu dotyczące tematów zgodnych z przewodnikiem metodycznym. Rodzice byli  informowani o dostępnych materiałach, a także sposobach i formach realizacji treści. Każdego dnia dzieci miały zadawane konkretne zadania do wykonania w kartach pracy czy książeczkach z cyklu "Nowe przygody Olka i Ady", a także propozycje innych aktywności np.: wykonanie pracy plastycznej na przykładzie załączonego zdjęcia lub instrukcji, naukę wskazanego wierszyka lub piosenki, obejrzenie filmu edukacyjnego, czy zabawę dydaktyczną, muzyczno - ruchową, logopedyczną, paluszkową itp., które pozwalały dzieciom utrwalać zdobywaną wiedzę oraz kształcićżne umiejętności. W wiadomościach do rodziców oprócz wyznaczonych zadań do wykonania były załączone zdjęcia, linki, dokumenty tekstowe czy karty pracy do wydruku przez rodzica w domu.

             Nasze przedszkolaki sprostały niełatwemu wyzwaniu i z pomocą rodziców chętnie pracowały w swoich domach. Rozwiązywały zadania, wykonywały piękne prace plastyczne i techniczne, uczyły się nowych piosenek i wierszyków, chętnie korzystały z przesłanych propozycji zabaw muzycznych, ćwiczeń gimnastycznych oraz gier interaktywnych. Efekty pracy możemy zobaczyć na przesłanych zdjęciach, za co bardzo dziękujemy rodzicom…
          

                                 A naszym przedszkolakom GRATULUJEMY !!!

 

                                                                  Dodały Małgorzata Dziuba i Ewelina Marzęda


 

CO DZIEJE SIĘ W SZKOLE, GDY NIE MA UCZNIÓW ?

 

         Zapewne niektórzy zastanawiają się, co dzieje się w szkole, gdy nauczycielei uczniowie (z ogromną pomocą rodziców) zajmują się w domach zdalnym nauczaniem?

         Mimo nieobecności dzieci w szkole jest wiele pracy. Aby jak najlepiej wykorzystać czas, pracownicy szkoły wykonują różne prace porządkowe. Nasze panie woźne Ewa Mazurek, Ela Lipska i Bożena Reszka potrafią nie tylko sprzątać. Aby szkoła stała się piękniejsza i przyjaźniejsza dla uczniów, gdy nareszcie wrócą w jej mury, przystąpiły do prac malarskich. Bardzo ładnie pomalowały ściany i lamperie w całym zapleczu sali gimnastycznej. Dzięki ich pracy szatnie, prysznice i korytarze pojaśniały i lśnią nowością.

          Ponieważ tak świetnie sobie poradziły z tamtymi pomieszczeniami, postanowiły odświeżyć także korytarz na parterze. Po zakończeniu prac nie będzie już różnił się od holu na piętrze wyremontowanego w 2018 r.

Życzymy im powodzenia w tych pracach!

dodała: M. Dziuba



Informacja o konsultacjach

 

       Dyrektor Szkoły im. Bolesława Prusa w Wólce Rokickiej informuje, że od 1 czerwca br. uczniowie wszystkich klas będą mieli możliwość korzystania
z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły z zachowaniem wszystkich wymogów sanitarnych. Wymiar tych konsultacji jest uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Szczegółowe informacje zostaną przekazane przez wychowawców klas.



Informujemy, że od dnia 7 maja 2020 r. istnieje możliwość korzystania z biblioteki szkolnej
w każdy czwartek
w godzinach 10.30-13.30 


SZYJEMY MASECZKI!

 

            W związku z pandemią koronawirusa wszyscy obywatele powyżej lat 4 muszą nosić maseczki, aby uchronić innych i siebie od zakażenia. Ponieważ okazało się, iż jest to towar deficytowy, wiele osób zaczęło je szyć.

            Pracownicy naszej szkoły również włączyli się do tej akcji. Aby sprostać zadaniu, zakupiono maszyny do szycia oraz odpowiednie tkaniny. Panie Ola Iwanek i Ewelina Marzęda zaprezentowały talenty krawieckie i przystąpiły do szycia. Pomagały im w tym Panie Małgorzata Dziuba i Jowita Słowik, krojąc materiał oraz wykonując prace wykończeniowe.

            Spośród uszytych maseczek 100 przekazano do Urzędu Gminy w Lubartowie, a pozostałe wykorzystano na potrzeby społeczności szkolnej. Szczególnym powodzeniem cieszyły się maseczki w koty oraz w pięknym wiosennym kolorze zieleni.

dodała: M. Dziuba






INFORMACJA O SPOSOBIE I TRYBIE REALIZACJI ZADAŃ SZKOŁY
W OKRESIE CZASOWEGO OGRANICZENIA
JEJ FUNKCJONOWANIA


    
Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu

Zasady bezpieczeństwa w sieci

UWAGA
W związku z decyzją Ministra Edukacji Narodowej
wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa,
 Dyrektor Szkoły Podstawowej   
w Wólce Rokickiej informuje, że:

- w dniach 12-13 marca 2020 r. (czwartek –piątek)
nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie działania opiekuńcze.
- w dniach 16-25 marca 2020 r. uczniowie nie przychodzą do szkoły.
Uczniu,
  • pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
  • przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
  • odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
  • przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.

W naszej szkolnej bibliotece dzieje się wiele ciekawego. Oprócz wypożyczania książek, przyjmowania zwrotów, porządkowania księgozbioru i obkładania zakupionych egzemplarzy panie bibliotekarki realizują różnorodne pomysły swoje i uczniów.

Z okazji Dnia Kota, który obchodzony jest 17 lutego, została zorganizowana wystawa książek poświęconych tym puszystym pupilom. Odwiedzający bibliotekę mieli możliwość zapoznać się z zabawnymi wierszykami o koteczkach i kocurkach, historiami o zabłąkanych futrzakach, a także poradnikami hodowcy kotów oraz opisami rozmaitych kocich ras. Znalazła się tam również książka w języku angielskim o słynnych ulicznych kotach mieszkających w Stambule w Turcji.

W lutym został zorganizowany literacki konkurs na wywiad pt. Co czytali moi dziadkowie i rodzice, gdy mieli 12 lat? Był on skierowany do  uczniów klas IV-VIII. Najwięcej prac złożyli szóstoklasiści. Jury tj. p. Anna Kozak, p. Małgorzata Dziuba i L. Romaneczko przeczytały wnikliwie prace i oceniły je pod względem formy, oryginalności, języka i stylu. Oto wyniki:

I miejsce              Maciej Kruk,                klasa VI

II miejsce            Hubert Woliński,         klasa VI

III miejsce           Martyna Sowik,            klasa VI

                          Leon Jakubczak,  klasa VI

 

W lutym została także rozegrana gra terenowa z okazji Światowego Dnia Języka Ojczystego, który jest obchodzony 21 lutego każdego roku. Uczestnikami tej gry byli uczniowie starszych klas. Trzyosobowe drużyny musiały rozwiązać zadania związane z poprawnością językową i poprawić błędy w zakresie leksyki lub frazeologii. Grę terenową przygotowała p. Ludmiła Romaneczko, a w organizacji pomagały: p. Małgorzata Dziuba oraz uczennice: Paulina Caban, Klaudia Kowalak, Maja Sadurska i Oliwia Woźniak.

Każdy uczestnik po wykonaniu zadań na czterech stanowiskach otrzymał książeczkę z opowiadaniem Rafała Kosika oraz tematyczny plan lekcji, jak również łakocie. Zwycięzcom zostaną wręczone nagrody książkowe.

W marcu natomiast uczniowie klasy I- III wzięli udział w konkursie związanym z najsłynniejszym autorem baśni czyli Hansem Christianem Andersenem. Przygotowała i przeprowadziła go p. Ewa Wiącek. Chętne dzieci zmagały się z pytaniami i zdaniami sprawdzającymi znajomość utworów tego autora. Najlepszymi znawcami twórczości Andersena okazali się:

I miejsce             Mateusz Kamiński       klasa III

II miejsce            Kornel Staniec             klasa II

III miejsce           Zuzanna Wrońska       klasa III

                            Lena Wasak                 klasa III

 

Wyróżnienia otrzymali:   

·          Zofia Ćwiklińska                 klasa I

·          Alicja Sadurska                  klasa III

·          Sandra Dudziak                  klasa II

 

Zapraszamy wszystkich do naszej biblioteki. Pamiętajcie, że Biblioteka to dobra miejsce dla człowieka.

 

Dodał: Mól Ksiązkowy

 


Dzień Babci i Dziadka w naszej szkole

 

          W dniu 14.02.2020 r. w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka, która wpisała się ona na stałe w tradycje naszej szkoły i widnieje w harmonogramie imprez szkolnych. W tym roku osobą odpowiedzialną za całość imprezy była P. Ewa Całka, wychowawczyni klasy III. Tego dnia już od rana uczniowie naszej szkoły przygotowywali się do przyjęcia niecodziennych gości – Babcie i Dziadków. Nastrojowa muzyka rozbrzmiewała w sali gimnastycznej, aby wprowadzić wyczekiwanych gości w świąteczny nastrój. Natomiast przedstawiciele rodziców z poszczególnych klas dokładali wszelkich starań, aby na stołach niczego nie zabrakło.                                                                                  

          Uroczystość otworzył dyrektor szkoły – Pan Bogdan Wójcik, który  powitał gości, jak również złożył serdeczne życzenia. Brać uczniowska natomiast, ze swoimi opiekunami odśpiewała tradycyjne ,, 100 lat’’. Całą uroczystość poprowadzili ósmoklasiści Julia Przysiadła oraz Szymon Czubacki, którzy mieli przyjemność zapowiadać młodych artystów, a więc najmłodszych kolegów z oddziałów przedszkolnych, jak również z klas I – VIII. Wszyscy nasi uczniowie pod kierunkiem wychowawców wyrazili swoją wdzięczność w różnych formach artystycznych:  w wierszach, piosenkach, tańcach, życzeniach i humorystycznej  inscenizacji przygotowanej przez uczniów klasy VII. Jako pierwsi zaprezentowali się uczniowie klasy VIII, którzy wraz ze swoją wychowawczynią  wytańczyli podziękowanie w tańcu integracyjnym ,,Belgijka’’.                                                                                            

        Dodatkową atrakcją uroczystości  był pokaz gimnastyczny w wykonaniu Martyny Czubackiej, Anety Mazurek i Pauliny Redmerskiej. Duże wrażenie na gościach zrobiły tańce zaprezentowane przez uczniów klasy II i III. Spotkanie upłynęło w serdecznej i miłej atmosferze, a  wszyscy dziadkowie z dumą przyglądali się wnuczętom, które włożyły wiele trudu i wysiłku, aby wyrazić swoją wdzięczność. Na zakończenie uroczystości  uczniowie naszej szkoły złożyli życzenia  ukochanym Dziadkom i wręczyli własnoręcznie wykonane  upominki.                       

       Mamy nadzieję, iż nasi  goście, którzy przybyli do nas tak licznie, mile wspominać będą ten dzień, a atmosfera uroczystości na długo pozostanie w ich pamięci.

                                                                                                                                                      Dodała: E.C.


Wyjazd na lodowisko

Coroczną tradycja w naszej szkole jest organizowanie w ferie zimowe wyjazdu na lodowisko. Dnia 13.01.2020 roku uczniowie klas IV-VIII wraz z p. Beatą Piszcz, p. Małgorzatą Kuszplak oraz p. Małgorzatą Dziubą pojechali do Lublina na lodowisko „Icemania”.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce, wszyscy byliśmy podekscytowani! Chętnych do sportowego spędzenia wolnego czasu było sporo, więc musieliśmy trochę poczekać. Po kilkunastu minutach w końcu weszliśmy na lód.

 Wszystkim szło naprawdę bardzo dobrze. Niektórzy zaliczyli upadki, ale nie przejęli się tym, tylko jechali dalej. Po półtorej godziny, niestety, ale musieliśmy zejść z lodowiska, ponieważ nasz czas się skończył. Po zakończonej zabawie na lodowisku pojechaliśmy coś zjeść. Po wysiłku apetyty dopisywały nawet największym niejadkom!

Około godziny 15.00 byliśmy znów pod szkołą. Wszyscy świetnie się bawiliśmy i mamy nadzieje ze w przyszłym roku znów się tam wybierzemy.

Przygotowały

Dorota Wójcik

Paulina Caban


Podsumowanie wyników nauczania

w I półroczu 

roku szkolnego 2019/20

1.      Liczba uczniów:

a)      ogółem                   – 123

b)     klasy I – III              –   50

c)     klasy IV – VIII        –   73

    klasyfikowanych:        123 

2. Oceny w klasach IV – VIII:

Oceny

styczeń
2020

Średnia
na ucznia

·         celujących:

72

0,99

·         bardzo dobrych:

276

3,78

·         dobrych:

248

3,40

·         dostatecznych:

199

2,73

·         dopuszczających:

106

1,45

·         niedostatecznych:

2

0,03

3. Średnia ocen: I 2020 – 4,05, 

       

I

miejsce

klasa

IV

średnia

4,67

II

miejsce

klasa

V

średnia

4,10

III

miejsce

klasa

VI

średnia

3,93

IV

miejsce

klasa

VIII

średnia

3,82

V

miejsce

klasa

VII

średnia

3,49

4. Liczba uczniów z ocenami cel, bdb i db:

I

miejsce

klasa

IV

9

50 % uczniów

II

miejsce

klasa

VIII

6

43% uczniów

III

miejsce

klasa

VI

4

27 % uczniów

IV

miejsce

klasa

V

3

27 % uczniów

V

miejsce

klasa

VII

1

  7 % uczniów

5. Oceny ze sprawowania:

·        wzorowe                  16

·        bardzo dobre          32

·        dobre                        20

·        poprawne                   4

·        nieodpowiednie        1

·        naganne                     0

 

 

Liczba uczniów z ocenami wzorowymi i bdb 

I

miejsce

klasa

IV

16

89  %  uczniów

II

miejsce

klasa

VIII

11

73  %  uczniów

III

miejsce

klasa

VI

10

67  %  uczniów

IV

miejsce

klasa

V

10

66  %  uczniów

V

miejsce

klasa

VII

7

50  %  uczniów

 

6. Pochwały wobec społeczności szkolnej za wyniki w nauce:

Lp.

Imię i nazwisko

Klasa

Średnia

Zachowanie

1.

Amelia Wójtowicz

IV

5,45

wzorowe

2.

Filip Kusio

IV

5,36

bardzo dobre

3.

Kornelia Dziuba

IV

5,27

wzorowe

4.

Natalia Kosior

IV

5,27

wzorowe

5.

Julia Przysiadła

VIII

5,21

wzorowe

6.

Aneta Mazurek

V

5,17

wzorowe

7.

Iga Jakubczak

V

5,0

wzorowe

8.

Magdalena Lipska

IV

5,0

wzorowe

9.

Julia Urban

IV

5,0

wzorowe

10.

Jagoda Wasak

IV

5,0

bardzo dobre

11.

Natalia  Przysiadła

VIII

4,93

wzorowe

12.

Oliwia Woźniak

VII

4,86

bardzo dobre

13.

Piotr Kloc

VI

4,75

wzorowe

14.

Dorota Wójcik

VI

4,75

wzorowe

15.

Martyna Czubacka

V

4,67

wzorowe

16.

Klaudia Kowalak

VI

4,67

bardzo dobre

17.

Martyna Sowik

VI

4,67

wzorowe

18.

Mateusz Charliński-Dębiec

IV

4,64

bardzo dobre

19.

Marcin Iwanek

IV

4,64

bardzo dobre

20.

Amelia Wasak

IV

4,55

bardzo dobre

21.

Leon Jakubczak

VI

4,50

wzorowe

 

 

7. Stypendia motywacyjne

·        za wyniki w nauce

Lp.

Imię i nazwisko

Klasa

Średnia

Zachowanie

1.

Amelia Wójtowicz

IV

5,45

wzorowe

2.

Filip Kusio

IV

5,36

bardzo dobre

3.

Kornelia Dziuba

IV

5,27

wzorowe

4.

Natalia Kosior

IV

5,27

wzorowe

5.

Aneta Mazurek

V

5,17

wzorowe

6.

Julia Przysiadła

VIII

5,21

wzorowe

7.

Natalia Przysiadła

VIII

4,93

wzorowe

 

·        za wyniki sportowe

Lp.

Imię i nazwisko

Kl.

Zachowanie

Osiągnięcie

1.

Marcel Sagan

IV

bardzo dobre

III m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Dzieci
w Badmintonie Drużynowym

2.

Marcin Iwanek

IV

bardzo dobre

III m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Dzieci
w Badmintonie Drużynowym

3.

Michał Przysiadły

V

bardzo dobre

III m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Dzieci
w Badmintonie Drużynowym

4.

Łukasz Czuchryta

VI

bardzo dobre

III m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Dzieci
w Badmintonie Drużynowym

5.

Oliwia Woźniak

VII

bardzo dobre

III m-ce w Powiatowych Igrzyskach Młodzieży Szkolne w Pływaniu

6.

Wojciech Wielgos

VII

bardzo dobre

I m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Badmintonie Drużynowym

7.

Szymon Czubacki

VIII

wzorowe

I m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Badmintonie Drużynowym

8.

Tomasz Bocheński

VIII

 dobre

I m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Młodzieży Szkolnej w Badmintonie Drużynowym

9.

Aleksandra Dąbrowska

VIII

bardzo dobre

III m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Młodzie-ży Szkolnej w Badmintonie Drużynowym

10.

Wiktoria Wasak

VIII

bardzo dobre

III m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Młodzie-ży Szkolnej w Badmintonie Drużynowym

11.

Julia Przysiadła

VIII

wzorowe

III m-ce w  Wojewódzkich Igrzyskach Młodzie-ży Szkolnej w Badmintonie Drużynowym

8. Frekwencja w szkole:        94,23 % 

a) klasy I – III      95,3 %                                     b) klasy IV – VI - 95,2 % 

I miejsce

klasa  I

95,1 %

I miejsce

klasa   VIII

97,8 %

II miejsce

klasa  III

93,2 %

II miejsce

klasa    IV

97,6 %

III miejsce

klasa  II

93,1 %

III miejsce

klasa    V

93,2 %

IV miejsce

klasa    VI

93,3 %

V miejsce

klasa   VII

90,4 %

 

   b) Pochwały wobec całej społeczności szkolnej za 100 % frekwencję:                 

Lp.

Imię i nazwisko ucznia

Klasa

 

1.       

Michał Cieniuch

I

100 % frekwencja

2.       

Amelia Budka

III

100 % frekwencja

3.       

Paweł Danił

III

100 % frekwencja

4.       

Alicja Dobrzyńska

III

100 % frekwencja

5.       

Tomasz Iwanek

III

100 % frekwencja

6.       

Mateusz  Dębiec-Charliński

IV

100 % frekwencja

7.       

Kornelia Dziuba

IV

100 % frekwencja

8.       

Magdalena Lipska

IV

100 % frekwencja

9.       

Łucja Misztal

IV

100 % frekwencja

10.  

Magdalena Reszka

IV

100 % frekwencja

11.  

Magdalena Tymejczuk

IV

100 % frekwencja

12.  

Julia Urban

IV

100 % frekwencja

13.  

Aneta Mazurek

V

100 % frekwencja

14.  

Julia Przysiadła

VIII

100 % frekwencja

15.  

Rafał Włoch

VIII

100 % frekwencja

 

9.  Czytelnictwo w szkole: 

     średnio na ucznia          4,1  książek        

     łącznie    książek           503  książek         

    a) klasy I – III                                                    b) klasy IV – VI

I miejsce

klasa I

9,1/150

I miejsce

klasa  VIII

3,4/51

II miejsce

klasa II

6,0/114

II miejsce

klasa  IV

3,2/58

III miejsce

klasa III

5,9/107

III miejsce

klasa  VII

2,9/40

IV miejsce

klasa  V

2,3/25

V miejsce

klasa  VI

1,8/26

 

Najlepsi czytelnicy:

 

Lp.

Imię i nazwisko ucznia

Klasa

Liczba książek

Uwagi

 

Klasy I - III