- Kontakt
- Historia szkoły
- Patron szkoły
- Sztandar i poczet
- Hymn szkoły
- Prawo szkolne
- Kalendarz pracy
- Organa szkoły
- Aktualności 2020/2021
- Aktualności 2019/2020
- Aktualności 2018/2019
- Aktualności 2017/2018
- Aktualności 2016/2017
- Aktualności 2015/2016
- Aktualności 2014/2015
- Aktualności 2013/2014
- Aktualności 2012/2013
- Aktualności 2011/2012
- Aktualności 2010/2011
- Aktualności 2009/2010
- Aktualności 2008/2009
- Aktualności 2007/2008
- Aktualności 2006/2007
- Galeria 2020/2021
- Galeria 2019/2020
- Galeria 2018/2019
- Galeria 2017/2018
- Galeria 2016/2017
- Galeria 2015/2016
- Galeria 2014/2015
- Galeria 2013/2014
- Galeria 2012/2013
- Galeria 2011/2012
- Galeria 2010/2011
- Galeria 2009/2010
- Galeria 2008/2009
- Galeria 2007/2008
- Galeria 2006/2007
- Wymagania edukacyjne
- Kalendarium
- Kalendarz imprez
- Prawa dziecka
- Plan zajęć
- Zajęcia pozalekcyjne
- Karta rowerowa
- Zadania dla uczniów
- Link aktywacyjny oraz Warunki Ogólne Ubezpieczenia
- Usprawiedliwiane nieobecności
- Dobra szkoła MEN
- Logowanie do dziennika
- Ogłoszenie o rekrutacji do oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa w Wólce Rokickiej
- Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego
- Poczta
- Rada Pedagogiczna
- Plan - nauczyciele
- MEN
- ORE
- Kuratorium
- OKE
- LSCDN
- Klauzula
- OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
- Polonistyczne
- Regulaminy
- Czytelnicy miesiąca
- Łącznicy klasowi
- Nowości książkowe
- Godziny pracy biblioteki
- Konkursy
- Cała Polska czyta dzieciom
- Lista lektur
- Godziny pracy
- Procedury
- Do pobrania
- Dokumenty stołówki
- Zajęcia UKS "Orlik"
- Wyniki szkoły w sporcie
- Zarząd UKS
- Statut UKS
- Najlepszy sportowiec
- Regulamin konkursu
- LEKCJE PŁYWANIA
- Prezentacja
- Stare fotografie
- Świadkowie zdarzeń
- Tak ją pamiętam
- Szukamy śladów historii
- Postacie literackie
- Ogłoszenia


Biuletyn Informacji Publicznej


Dziennik elektroniczny

Moodle

Nasz sponsor:

Stanisław Leszczyński


Tu jesteśmy:

Uprzejmie donosimy, że:

Strona istnieje
od 23-09-2004 roku




 Aktualności  2020/2021


    Ślubowania nadszedł czas

         Uczniowie klasy I już od pierwszych dni października systematycznie przygotowywali się do uroczystości pasowania na ucznia. Wszyscy dzielnie i z radością uczyli się wierszy, piosenek oraz improwizacji ruchowych. Gdy naszedł dzień pasowania, wszyscy z niecierpliwością i przejęciem oczekiwali chwili, gdy będą mogli zaprezentować swoje umiejętności wokalno – recytatorskie, wiedzę o Polsce oraz ruchu drogowym. Ich niecodzienny wygląd dodawał powagi uroczystości, a birety na głowach były zwieńczeniem galowego stroju.

        Uroczystość rozpoczął Dyrektor Szkoły Bogdan Wójcik, który serdecznie powitał bohaterów wydarzenia – pierwszoklasistów. Natomiast wychowawczyni klasy - Pani Ewa Całka poprosiła o zaprezentowanie przez pierwszoklasistów umiejętności wokalno – recytatorskich. Uczniowie na tle jesiennej scenerii wspaniale odgrywali swoje role, rozwiązywali działania matematyczne, zagadki oraz układali rozsypankę zdaniową z sylab.

        Po części artystycznej Wychowawczyni zwróciła się z zapytaniem do Dyrektora Szkoły, czy uczniowie zasłużyli na to, aby stali się prawowitymi uczniami Szkoły Podstawowej im. B. Prusa w Wólce Rokickiej. Pan Dyrektor podkreślił, że znajomość symboli narodowych, ruchu drogowego, wierszy i piosenek jest dowodem, że zasłużyli sobie, aby byli pasowani na uczniów naszej szkoły.

       Następnie w podniosłej atmosferze pierwszoklasiści ślubowali: być dobrym Polakiem, godnie reprezentować szkołę, a swym zachowaniem sprawiać radość rodzicom i nauczycielom.

Po złożeniu ślubowania Pan Dyrektor dokonał symbolicznego pasowania na ucznia, a Wychowawczyni wręczyła pamiątkowe dyplomy. Rodzice również przyłączyli się do uroczystości, przygotowując piękne upominki książkowe oraz torciki z imionami i datą ślubowania. Mamy nadzieję, że ten dzień na długo pozostanie w ich pamięci, a słowa przyrzeczenia, które składali, będą drogowskazem na długie szkolne lata.

                                                                                                                          E.C.


11 listopada – Dzień Niepodległości

 

Święto to przypada 11 listopada i jest rocznicą odzyskania przez Polskę wolności po 123 latach zaborów. Każdy powinien wiedzieć, kiedy je obchodzimy. Razem z najmłodszymi uczniami mogliśmy na nowo przeżyć naszą historię i przypomnieć sobie, jak trudne chwilema za sobą nasza ojczyzna.

Zajęcia rozpoczęliśmy rozmową o tym, czym jest niepodległość, jak należycie powinniśmy szanować symbole narodowe, kim jest prezydent Polski, a także wspomnieliśmy o polskich bohaterach.

Z tej okazji wybraliśmy sięna plac przed szkołą, gdzie znajduje się „DĄB PAMIĘCI”, abyzapalić znicz przy kamieniu z pamiątkową tablicą,poświęconą podporucznikowi rezerwy Stanisławowi Kazimierzowi Leszczyńskiemu.Naszej uwadze nie umknęły również flagi, które zostały rozwieszone przed szkołą oraz przyznajdujących się nieopodal szkoły domach.

Warto uczcić ten dzień razem z dzieckiem. Przy okazji już od najmłodszych lat można kształtować szacunek dla ojczyzny i patriotyzm.

 

                                                                                 Jowita Słowik

Dzisiaj wielka jest rocznica -
Jedenasty Listopada!
Tym, co zmarli za Ojczyznę,
hołd wdzięczności Polska składa.

Im to, bowiem zawdzięczamy
wolność - polską mowę w szkole,
to, że tylko z ksiąg historii
poznajemy dziś niewolę.

Uroczyście biją dzwony,
w mieście flagi rozwinięto...
i me serce się raduje,
że obchodzę Polski święto.

  Ludwik Wiszniewski „Jedenasty Listopada"


 

Dyrektor Szkoły informuje, że zgodnie z decyzją rządu,uczniowie klas I-III przechodzą na naukę zdalną oraz przedłużone zostaje zawieszenie zajęć stacjonarnych w kl. IV-VIIIdo 29 listopada. Funkcjonowanie oddziałów przedszkolnych pozostaje bez zmian. O wszelkich szczegółach i zmianach uczniowie i ich rodzice będą informowani na bieżąco poprzez dziennik elektroniczny.


Ze względu na problemy techniczne, nie jest możliwe korzystanie z dziennika elektronicznego za pomocą nowej aplikacji telefonicznej. W związku z tym prosimy o logowanie się na dziennik poprzez stronę szkoły www.spwr.pl na której umieszczona jest zakładka „dziennik elektroniczny”.

 


W związku z zaleceniami MEN dotyczącymi opracowania informacji dla rodziców -  jak organizować dzieciom warunki do nauki w domu , jak dziecko motywować i wspierać do systematycznego uczenia się oraz jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci - przesyłamy Państwu krótkie opracowanie.

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

 

                          I.            Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu.

 

1.      Zanim dziecko zasiądzie do nauki, warto zadbać, by nic go nie rozpraszało: wyłączyć telewizor, radio, zamknąć drzwi do pokoju, sprawdzić czy nie dochodzą z innych pomieszczeń np. odgłosy świetnie bawiącego się rodzeństwa. W pobliżu nie powinno być np. komputera czy ulubionej zabawki. Im mniej będzie dookoła rozpraszających bodźców, tym lepiej. Pamiętaj w pomieszczeniu w którym dziecko się uczy powinna panować CISZA.

2.      Zadbaj by dziecko miało swój kącik do nauki, najlepiej z własnym biurkiem i krzesłem przystosowanym do wzrostu dziecka.

3.      Ważne jest też by światło padało z lewej strony gdy dziecko jest praworęczne a z prawej gdy dziecko jest leworęczne.

4.      Oświetlenie elektryczne nie może być zbyt słabe, nie może też być zbyt jaskrawe.

5.      Na biurku powinien panować porządek, znajdować się na nim powinny tylko rzeczy aktualnie potrzebne do nauki.

6.      W pokoju nie może być duszno ani zbyt gorąco, optymalna temperatura to ok. 20 – 21 stopni Celsjusza.

7.      Nie spodziewaj się, że dziecko będzie uczyć się dwie godziny bez przerwy. Gdy się zmęczy nauką, jego koncentracja osłabnie. Dlatego najlepiej jest, by robiło w czasie uczenia krótkie 10-15-minutowe przerwy np. na zrobienie herbaty czy inną mało absorbującą aktywność – pamiętaj nie może to być nic od czego będzie je trudno oderwać.  Dzieci osiągają dojrzałość szkolną (a co za tym idzie umiejętność koncentracji) w różnym czasie. Niektóre siedmio-, ośmiolatki potrafią godzinami rysować czy budować z klocków, a dla innych to zadanie ponad siły.

8.      Jeśli dziecko uczy się, nie przeszkadzaj mu. Nie pozwól też, by robiło to rodzeństwo.

9.      Na atmosferę do nauki wpływa ilość książek w domu oraz nastawienie rodziców do szkoły i edukacji. Im bardziej RODZICE wspierają dziecko w nauce, tym lepsza jest atmosfera do uczenia się.

10.  Bądź gotowy do pomocy, jeśli dziecko cię potrzebuje. Nie naciskaj jednak, jeśli o to nie prosi. Czasem lepiej je zostawić, by rozwiązało problem samo. Nie jest jednak dobrze, jak dziecko ma poczucie że jest ze swoimi szkolnymi problemami samo.

11.  Gdy dziecko uczy się, dyskretnie sprawdzaj, czy rzeczywiście to robi.

12.  Sprawdzaj czy dziecko odrobiło wszystko co było zadane, sprawdź też czy zadania wykonane są prawidłowo.

13.  Nigdy nie zapominajmy o jeszcze jednym potężnym narzędziu. Pochwała za odrobione lekcje skutecznie dodaje dziecku skrzydeł.

                           II.            Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się poza szkołą.

Nie wszystkie dzieci chętnie zabierają się do nauki. Wiele zwleka z odrabianiem lekcji, odkłada szkolne obowiązki na później, z niezadowoleniem siada do książek. Rodzice często zastanawiają się, w jaki sposób zachęcić dziecko do nauki. Uciekają się przy tym do najróżniejszych metod: moralizują (,,Ja w twoim wieku…”), straszą (,,Do niczego w życiu nie dojdziesz”), obiecują drogie prezenty, płacą za dobre oceny. Metody te często okazują się jednak na dłuższą metę nieskuteczne. Co więc zrobić, aby nauka przestała być dla dziecka uciążliwym obowiązkiem i stała się dla niego przyjemniejsza?

Każde dziecko jest inne i inne metody będą najlepiej się sprawdzać przy wspieraniu jego motywacji do nauki, ale jest kilka uniwersalnych sposobów.

        1.      To, co pomaga dziecku zmobilizować się do pracy, to dobra organizacja czasu nauki. Bardzo ważny jest stabilny harmonogram. Najlepiej, aby uczyło się o stałej porze (najlepiej rano), w miejscu, gdzie jest cicho i spokojnie, gdzie dziecko może się skoncentrować i nic go nie rozprasza.

        2.      Ważna jest systematyczność. Czasem dziecko po prostu nie wie, w jaki sposób zabrać się do pracy. Kiedy trzeba przygotować się do sprawdzianu, nauczyć na pamięć wiersza, napisać wypracowanie i rozwiązać kilka zadań z matematyki, wówczas naprawdę można się pogubić i zniechęcić. Podpowiedzmy dziecku, co może zrobić, aby wykorzystać czas przeznaczany na naukę w sposób jak najbardziej efektywny.
W systematycznej nauce znaczącą rolę odgrywają również rodzice. Są dla dziecka przykładem i wsparciem, ale powinni je teżsystematycznie kontrolować.

        3.      Duży wpływ na motywację ma także pozytywna ocena rezultatów pracy. Każdy lubi, gdy jego starania są doceniane. Pamiętajmy więc, aby zauważać nawet niewielkie osiągnięcia dziecka i aby chwalić je nawet za drobne postępy. Nie stawiajmy dziecku zbyt wygórowanych wymagań, swoje oczekiwania dostosujmy do jego możliwości. Dzieci różnią się między sobą pod względem zdolności do nauki, więc nie każdy uczeń może mieć same piątki. Warto doceniać nie tylko końcowy efekt pracy, ale również sam fakt przystąpienia do niej, wysiłek wkładany w proces uczenia się. Jest to szczególnie ważne w przypadku słabszych uczniów, którzy często pomimo dużego nakładu pracy i czasu osiągają nie zawsze zadowalające efekty. Jeśli rodzice będą skupiać uwagę jedynie na niepowodzeniach dziecka, wówczas szybko straci ono chęć do nauki. Najlepszy efekt da pochwała konkretna, wskazująca na pozytywne działanie, a nie pochwała dziecka jako takiego np. „Świetnie obliczyłaś to zadanie z matematyki”, „Znalazłaś bardzo dobrą drogę do rozwiązania tego zadania”, „Fantastycznie narysowałaś to drzewo”, zamiast zdań typu: „Jak zawsze jesteś dobra z matematyki”, czy też „Masz niezłe zdolności plastyczne”. Poza tym od czasu do czasu potrzebna jest też nagroda.

        4.      W nauce warto stosować różnego rodzaju techniki ułatwiające zapamiętywanie.

·         Notatki z wykorzystaniem różnych kolorów, podkreśleń i zabawnych rysunków,

·          bazowanie na skojarzeniach, robienie wykresów, map myśli.Najtrudniejszy materiał możesz łatwiej przyswoić dzięki kojarzeniu wiadomości z obrazami np. z fizyki – pojęcie “ciepłe powietrze jest lżejsze niż zimne” należy powiązać z balonem, który napompowany takim powietrzem leci w górę.

·         Wszelkiego rodzaju fiszki, czyli słowa klucze i hasła w książkach, na tablicy, ścianie, biurku.

 To wszystko może pomóc dziecku lepiej i bardziej trwale opanować materiał.

       5.      Każdy uczeń w jakimś momencie swojej kariery szkolnej zadaje sobie pytanie: ,,Po co właściwie tego wszystkiego się uczę?”. Pomóżmy więc dziecku dostrzec korzyści, jakie może odnieść z posiadanej wiedzy, pokażmy mu, w jaki sposób powiązać ją z codzienną rzeczywistością i jak wykorzystać ją w praktyce np. dziecko w szkole uczyło obliczać się pole prostokąta, więc zapytajmy je czy mogłoby Wam pomóc policzyć ile metrów wykładziny, parkietu muszą Państwo kupić do danego pokoju, gdyż w niedługim czasie mają Państwo zamiar położyć nową wykładzinę. Dzieci stawiające sobie za cel zdobycie wiedzy lepiej się uczą, czerpią większą przyjemność z nauki. Tutaj wsparcie rodziców i dawanie przykładu własnym postępowaniem jest niezastąpione. Już samo okazanie zainteresowania może zdziałać bardzo wiele. Zachęcajmy dziecko do rozmów, do myślenia, do wyrażania własnych opinii. Rozbudzajmy w nim zainteresowanie otaczającym światem. Pokażmy mu, że nauka naprawdę może być interesująca i przyjemna.

        6.      Nie wyręczajmy dziecka w odrabianiu lekcji. To bardzo ważne. Kiedy prosi o pomoc, nie podawajmy mu gotowych rozwiązań, ale jedynie na nie naprowadźmy, udzielmy wskazówek, wyjaśnijmy wątpliwości. Zachęćmy ucznia do samodzielności. Samodzielnie rozwiązane zadanie może dostarczyć dziecku dużej satysfakcji, wzmacnia w nim również poczucie, że jest w stanie poradzić sobie z trudnościami. Jest to szczególnie ważne, ponieważ uczeń posiadający wiarę w swoje siły nie zraża się niepowodzeniami, a stawiane przed nim zadania traktuje nie jak uciążliwe obowiązki, ale jak przyjemne wyzwanie, któremu jest w stanie sprostać.

        7.      Podsumowując, jeśli chcesz pomóc dziecku zwiększyć motywację do nauki:

·         podkreślaj znaczenie nauki w życiu człowieka,

·         doceniaj pracę i samodzielność,

·         dostrzegaj osiągnięcia dziecka,

·         pomagaj, ale nie wyręczaj,

·         nie wyśmiewaj niepowodzeń, ale wskaż jak można uczyć się na błędach,

·         nie stawiaj wymagań wobec dziecka ponad jego możliwości,

·         pokazuj praktyczne zastosowania informacji zdobytych w szkole,

·         wzbudzaj w dziecku zainteresowania wieloma dziedzinami życia,

·         stwórz warunki do poszerzenia wiedzy i doświadczeń dziecka,

·         pomagaj w rozwinięciu umiejętności potrzebnych w nauce (czytanie, zapamiętywanie, notowanie, koncentracja uwagi i inne),

·         wspieraj!

 

            III.            Jak zadbać o bezpieczeństwo w sieci.

 

1.      Pamiętaj o tym, aby zawsze korzystać z aktualnego programu antywirusowego – wybieraj oprogramowania, które są sprawdzone. Warto również na bieżąco i regularnie skanować komputer pod kątem wirusów i złośliwego oprogramowania.

2.      Twórz bezpieczne, skomplikowane hasła – nie wybieraj tych, które są łatwe do odgadnięcia. Zadbaj o to, aby mieć inne hasło do każdego portalu i profilu – dzięki temu nawet w sytuacji, kiedy Twoje hasło do jednego miejsca zostanie wykradzione, inne hasła pozostaną bezpieczne. Warto również korzystać ze specjalnych generatorów haseł, które pozwalają na stworzenie długich, bardzo skomplikowanych haseł zabezpieczających.

3.      Zwracaj uwagę, czy witryna, z którą chcesz się połączyć, posiada certyfikat SSL – dzięki temu zyskasz pewność, serwer, z którym się łączysz, jest tym właściwym, a IP nie zostało podmienione. Dzięki certyfikatom SSL internetowe transakcje są o wiele bardziej bezpieczne – na przykład w sklepach internetowych.

4.      Nie podawaj w Internecie żadnych prywatnych danych – unikaj wszelkich  serwisów, wymagających podania numeru PESEL, adresu, nazwiska czy numeru telefonu.

5.      Unikaj pobierania plików z niepewnych źródeł.

6.      Nie otwieraj podejrzanych wiadomości e-mail, nie pobieraj załączonych w nich plików oraz nie wchodź na strony z linków w takich wiadomościach – mogą one zawierać złośliwe oprogramowanie.

7.      Unikaj nawiązywania relacji z osobami, których nie znasz – jeśli ktoś obcy zaprasza Cię do znajomych na portalu społecznościowym, bezpieczniej będzie odrzucić takie zaproszenie.

8.      Dwukrotnie przemyśl, zanim pozwolisz aplikacji na uzyskanie dostępu do Twojej lokalizacji czy treści w telefonie. Ta sama zasada dotyczy korzystania ze stron internetowych – nie klikaj “Akceptuję” czy “Potwierdzam” za każdym razem, kiedy chcesz jak najszybciej dostać się na witrynę internetową. W ten sposób udzielasz zezwoleń na dostęp do wielu informacji – warto najpierw zapoznać się z regulaminem i dokładnie sprawdzi, co akceptujesz.


INFORMACJA O SPOSOBIE I TRYBIE REALIZACJI ZADAŃ SZKOŁY
W OKRESIE CZASOWEGO OGRANICZENIA
JEJ FUNKCJONOWANIA

 


1. Szkoła w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania realizuje treści nauczania możliwe do przekazania w nauczaniu na odległość i tylko te zawarte w podstawie programowej. Nauczyciele dokonują modyfikacji planów nauczania, uwzględniając warunki kształcenia na odległość.

2. Szkoła realizuje podstawę programową zgodnie z przyjętym tygodniowym rozkładem zajęć obowiązkowych, uwzględniając potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne dzieci
i uczniów.

3. Nauczyciele, realizując podstawę programową z poszczególnych przedmiotów, łączą przemiennie kształcenie z użyciem monitorów i bez ich użycia.

4. Realizacja podstawy programowej odbywać się będzie poprzez:
a) dziennik elektroniczny ora aplikację Google Meet,
b) realizację zagadnień zawartych na www.epodreczniki,
c) przesyłanie mailem kart pracy,
d) przesyłanie mailem notatek oraz zadań do wykonania w podręczniku i zeszycie ćwiczeń dla uczniów,
e) przesyłanie adresów stron www. oraz linków do filmów, audycji zawierających treści z poszczególnych przedmiotów,
f) wykonywanie zadań na platformie moodle,
g) udzielanie wyjaśnień uczniom i rodzicom poprzez telefon,
h) przesyłanie mailem instrukcji, propozycji zadań i wskazówek dla rodziców.

5. Postępy dzieci i uczniów nauczyciele będą monitorować poprzez śledzenie ich aktywności na e-dzienniku, aplikacji Google Meet, www.epodreczniki, sprawdzanie i ocenianie odesłanych uzupełnionych kart pracy, przesyłanych zdjęć wykonanych zadań i filmów.

6. Obecność uczniów na zajęciach będzie odnotowywana w e-dzienniku na podstawie jego aktywności.

7. Oceny postępów uczniów będą zamieszczane w e-dzienniku.

8. Dokumentowanie realizacji zadań szkoły odbywać się będzie w e-dzienniku.

9. Szkoła zapewnia każdemu uczniowi lub rodzicowi możliwość telefonicznej lub za pomocą poczty mailowej konsultacji z nauczycielami i dyrektorem szkoły. W wyjątkowej sytuacji dopuszczalny jest kontakt osobisty.


Zasady bezpieczeństwa w sieci

 

1.      Pamiętaj o tym, aby zawsze korzystać z aktualnego programu antywirusowego – wybieraj oprogramowania, które są sprawdzone. Warto również na bieżąco i regularnie skanować komputer pod kątem wirusów i złośliwego oprogramowania.

2.      Twórz bezpieczne, skomplikowane hasła – nie wybieraj tych, które są łatwe do odgadnięcia. Zadbaj o to, aby mieć inne hasło do każdego portalu i profilu – dzięki temu nawet w sytuacji, kiedy Twoje hasło do jednego miejsca zostanie wykradzione, inne hasła pozostaną bezpieczne. Warto również korzystać ze specjalnych generatorów haseł, które pozwalają na stworzenie długich, bardzo skomplikowanych haseł zabezpieczających.

3.      Zwracaj uwagę, czy witryna, z którą chcesz się połączyć, posiada certyfikat SSL – dzięki temu zyskasz pewność, serwer, z którym się łączysz, jest tym właściwym, a IP nie zostało podmienione. Dzięki certyfikatom SSL internetowe transakcje są o wiele bardziej bezpieczne – na przykład w sklepach internetowych.

4.      Nie podawaj w Internecie żadnych prywatnych danych – unikaj wszelkich  serwisów, wymagających podania numeru PESEL, adresu, nazwiska czy numeru telefonu.

5.      Unikaj pobierania plików z niepewnych źródeł.

6.      Nie otwieraj podejrzanych wiadomości e-mail, nie pobieraj załączonych w nich plików oraz nie wchodź na strony z linków w takich wiadomościach – mogą one zawierać złośliwe oprogramowanie.

7.      Unikaj nawiązywania relacji z osobami, których nie znasz – jeśli ktoś obcy zaprasza Cię do znajomych na portalu społecznościowym, bezpieczniej będzie odrzucić takie zaproszenie.

8.      Dwukrotnie przemyśl, zanim pozwolisz aplikacji na uzyskanie dostępu do Twojej lokalizacji czy treści w telefonie. Ta sama zasada dotyczy korzystania ze stron internetowych – nie klikaj “Akceptuję” czy “Potwierdzam” za każdym razem, kiedy chcesz jak najszybciej dostać się na witrynę internetową. W ten sposób udzielasz zezwoleń na dostęp do wielu informacji – warto najpierw zapoznać się z regulaminem i dokładnie sprawdzi, co akceptujesz.


Dyrektor Szkoły informuje, że zgodnie z decyzją rządu, od 24 października do 8 listopada uczniowie klas IV-VIII będą uczyć się w formie zdalnej. Natomiast nauka dla dzieci w przedszkolach i uczniów klas I-III pozostaje bez zmian. O wszelkich szczegółach i zmianach uczniowie i ich rodzice będą informowani na bieżąco poprzez dziennik elektroniczny.


DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ

 

Zgodnie z coroczną tradycją 13.10.2020 roku w naszej szkole odbyła się akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

      O 11.40 wszyscy uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły zebrali się w naszej sali gimnastycznej. Pan Dyrektor Bogdan Wójcik podziękował za pracę radzie pedagogicznej oraz pracownikom obsługi i administracji, a także wręczyłNagrody Dyrektora. Głos zabrała również Przewodnicząca Rady Rodziców, p. Edyta Mazurek, która w ciepłych słowach złożyła wszystkim pracownikom szkoły, a także uczniom, serdeczne życzenia. Następnie wiceprzewodnicząca Samorządu Uczniowskiego wygłosiła przemówienie, w którym w imieniu uczniów podziękowała za troskę oraz serce wkładane w naszą naukę, wychowanie i bezpieczeństwo.

Na zakończenie odbyła się krótka część artystyczna przygotowana przez Panią Agnieszkę Chudziak. Uczniowie klas IV-VIII wykonali utwory muzyczne, związane z Dniem Edukacji Narodowej, wyrecytowali wiersze oraz złożyli życzenia w bardzo ciekawy i kreatywny pomysł. Polegał on na odczytywaniu w kolejności alfabetycznej fragmentów życzeń. Wielką atrakcją były samodzielnie ułożone przez uczniów piosenki na temat lekcji, odbywających się w naszej szkole.

     Występ uczniów wszystkim się bardzo spodobał!

 

 

Przygotowały

Paulina Caban

Dorota Wójcik


Święto Pieczonego Ziemniaka

W dniu 07.10.2020r. uczniowie klasy I i II pod opieką pań: Ewy Całki i Katarzyny Kosik mieli możliwość uczestniczenia w Święcie Pieczonego Ziemniaka, do którego przygotowywali się od kilku dni. Pogoda tego dnia była wprost wymarzona, a miejsce na ognisko z chęcią udostępnili najbliżsi sąsiedzi naszej szkoły- państwo Mazurkowie.

      Już na początku spotkania dzieci dowiedziały się, jakiego tworzywa przyrodniczego można użyć, aby profesjonalnie przygotować ognisko.  Potem nastąpiła długo oczekiwana chwila pojawienia się języków ognia i słychać było wypowiadany przez dzieci okrzyk: „Jedną zapałką, jedną zapałką…..”. Znalazła się też grupa dzieci, która z wielkim zaangażowaniem zbierała chrust. Najwięcej jednak frajdy i radości sprawiły dzieciom ziemniaczane konkurencje.

       Wszyscy mogli wykazać się doskonałą sprawnością w przenoszeniu ziemniaka na łyżce czy turlaniu ziemniaka kijem do hokeja. Pobyt na świeżym powietrzu sprawił, że apetyty z każdą minutą dawały o sobie znać, a pieczone ziemniaki i kiełbaski smakowały wybornie. Radości dzieci nie było końca. Umorusane, ale szczęśliwe wróciły do szkoły, mówiąc: „Taki dzień, to najszczęśliwszy dzień w moim życiu”.

        Dziękujemy serdecznie rodzicom, którzy przyczynili się do bardzo dobrej organizacji ogniska, przygotowując wszystkie niezbędne rzeczy.

                                                                                          Ewa Całka


OTRZĘSINY

Dnia 1.10.2020 r w naszej szkole odbyły się otrzęsiny klasy IV.  Wszyscy uczniowie, wraz z wychowawczynią, p. Agnieszką Poniatowską-Chudziak, brali udział w zadaniach i konkurencjach. Impreza, ze względu na obecne warunki epidemiczne i reżim sanitarny, miała kameralny charakter.

Całe otrzęsiny, przygotowane przez najstarszych uczniów naszej szkoły, prowadziły uczennice klasy VIII, Maja Sadurska oraz Oliwia Woźniak. W całej tej zabawie brali udział także jurorzy: Natalia Wach, Dawid Caban oraz Julian Pieczywek. Wsparciem technicznym w czasie przygotowania różnych konkurencji był Wojciech Wielgos.

Uczniowie klasy IV wraz z wychowawczynią zostali podzieleni na cztery grupy (czerwona, niebieska, żółta, zielona). Każda z grup miała do wykonania cztery konkurencje oraz musiała rozwiązać quiz o naszej szkole.

Pierwsza konkurencja pt. „Malarze” polegała na tym, że jedna osoba z każdej drużyny dostawała kartkę, na której miała narysować panią wychowawczynię w czasie 1 minuty. Druga konkurencja nosiła tytuł „Taneczny Krok”. W tej konkurencji trzeba było zatańczyć z miotłą. Trzecia konkurencja pt. „Śpiewaki” wymagała wybrania jednej osoby z grupy do zaśpiewania tekstu piosenki do rytmu „Sto lat”.  Do wylosowania były dwa fragmenty piosenki: „Przez dwa oczy zielone” i „Miłość, miłość w Zakopanym”. Czwarta i zarazem ostatnia konkurencja pt. „Mleczko” polegała na tym, że jedna osoba z każdej drużyny dostawała miskę z mlekiem. Zadaniem było wypicie mleka jak kot, bez użycia rąk.

Ostatnim zadaniem dla czwartoklasistów był quiz, składający się z 12 pytań, związanych z naszą szkołą. Odpowiedzenie na jedno pytanie źle wiązało się z tym, że grupa dostanie niedobre jedzenie. Jeżeli grupa odpowie na wszystkie pytania dobrze, dostaje smaczny poczęstunek. Po zakończeniu quizu i zliczeniu punktów wszystkie grupy zasłużyły na niedobre jedzenie. 

Na sam koniec Jurorzy ogłosili, że cała klasa IV spełniła wszystkie wymagania i została przyjęta do grona starszaków. Mamy nadzieję, że wszyscy bawili się dobrze.

                       Maja Sadurska i Oliwia Woźniak


 

DZIEŃ CHŁOPAKA

 

Dzień Chłopaka to popularne wśród młodzieży święto. W Polsce obchodzone jest 30 września. Razem z Dniem Mężczyzny jest odpowiednikiem Dnia Kobiet.

            Coroczną tradycją naszej szkoły jest dyskoteka, organizowana z tej okazji. Jednak w bieżącym roku szkolnym, w związku z sytuacją epidemiczną, Dzień Chłopaka obchodziliśmy w gronie klasowym. Były serdeczne życzenia, upominki oraz wspaniała zabawa.


SPRZĄTANIE ŚWIATA 2020


        Dnia 18.09.2020r. uczniowie z klas I-VIII, jak co roku, brali udział w akcji Sprzątania Świata. Porządkowano tereny wsi Rokitno oraz Wólki Rokickiej.
        Wspaniała, słoneczna pogoda sprzyjała uczestnikom akcji, było to nie tylko porządkowanie, ale także przyjemny czas spaceru, spędzonego w gronie rówieśników.  Wyposażeni w worki oraz środki ochrony osobistej uczniowie wraz z wychowawcami wyruszyli na wyznaczone trasy. W porównaniu z ubiegłym rokiem zebrano nieco mniej śmieci, co napawa nas optymizmem. Ten fakt świadczy o coraz większej świadomości ekologicznej mieszkańców naszych wsi i budzi nadzieję na dłuższe życie naszej planety.

                Mamy nadzieję, że nadejdzie czas, gdy akcja będzie podsumowana słowami: „To był przyjemny spacer. Nie znaleźliśmy żadnych śmieci…”

            Przygotowała

Dorota Wójcik


Akcja NARODOWE CZYTANIE
w naszej szkole

 

W dniu 11 września 2020 roku uczniowie klasy VIII wzięli udział w kolejnej odsłonie akcji Narodowe Czytanie. Z tej okazji podczas specjalnej lekcji języka polskiego przeczytali fragmenty "Balladyny” Juliusza Słowackiego.

 

Romantyczny dramat został zaprezentowany z podziałem na role. Kwestie Balladyny odczytała Oliwia Woźniak i Natalia Wach, rolę Aliny zaprezentowała Maja Sadurska, zaś Matką była Nikola Krukowska. Wszyscy chłopcy zapoznali się z postacią Kirkora i kolejno odczytywali jego słowa z dramatu Słowackiego. Dziewczęta zaprezentowały się w specjalnie przygotowanych strojach, w których dominował symboliczne kolory: biel – to postać Aliny, czerń – to charakterystyka starej Matki oraz czerwień - symbolizuje zbrodnie popełnione przez Balladynę. W dekoracji klasy nie zabrakło oczywiście malin, przyniesionych przez uczniów. Romantyczny nastrój został podkreślony dzięki podkładowi muzycznemu, który towarzyszył recytacji fragmentów dramatu.

 

Narodowe Czytanie to akcja organizowana od 2012 roku pod patronatem Prezydenta Polski. Jej celem jest rozpropagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, jak również zapoznanie wszystkich Polaków z arcydziełami literatury polskiej. W latach poprzednich czytano między innymi „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza, „Quo vadis" oraz „Trylogię” Henryka Sienkiewicza, „Lalkę” Bolesława Prusa. W ubiegłym roku lekturą Narodowego Czytania były nowele polskie, napisane miedzy innymi prze Bolesława Prusa, Elizę Orzeszkową i wybrane przez parę prezydencką. 

 

 Wspólna recytacja fragmentów „Balladyny” Juliusza Słowackiego na pewno pozwoli uczniom klasy ósmej lepiej zapamiętać kwestie wypowiadane przez bohaterów lektury obowiązkowej. Być może będą mieli okazję do napisania wypracowania, w którym odniosą się do problemu winy i kary za popełnione zbrodnie lub będę mogli scharakteryzować romantycznego bohatera.

 

 

Anna Kozak


Wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego
w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa
w Wólce Rokickiej

 

Szkolna Komisja Wyborcza w składzie:

        1.      Oliwia Woźniak                          kl. VIII                              przewodnicząca

        2.      Maja Sadurska                           kl. VIII                              członek

        3.      Wojciech Wielgos                      kl. VIII                              członek

w dniu 11.09.2020 r. roku przeprowadziła wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego.

 

1.

Uprawnionych do głosowania

 138

2.

Wydano kart

 110

3.

Karty niewykorzystane

26

4.

Liczba kart wyjętych z urny

 110

5.

Oddano ważnych głosów

 109

6.

Liczba głosów nieważnych

 1

 

Do Rady Samorządu Uczniowskiego weszli następujący kandydaci:

 

        1.     Leon Jakubczak

kl. VII-przewodniczący S.U.

        2.     Paulina Caban

kl. VII- za-ca przewodniczącego

        3.     Jakub Filanowski

kl. VII-sekretarz

        4.     Aneta Mazurek

kl. VI-przew.kom.org.

        5.     Amelia Woźniak

kl. VI-skarbnik

        6.     Martyna Czubacka

kl. VI-przew.kom.Kultury

        7.     Dorota Wójcik

kl. VII-przew.kom.nauki

        8.     Julia Urban

kl. V-przew.kom.inform.

 

 

 

                                                                                                  Aneta Turzańska


 

UROCZYSTE ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2020/21

 

1 września w naszej szkole odbyło się rozpoczęcie roku szkolnego 2020/21. Uczniowie po sześciomiesięcznej przerwie znów przekroczyli progi szkoły. Uroczystość ta wyglądała zupełnie inaczej, niż zwykle, z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną i bezpieczeństwo zebranych.

          O godzinie 10.00 wszyscy zebrali się w udekorowanej pięknymi, złotymi słonecznikami sali gimnastycznej. Tam, po uroczystym wprowadzeniu pocztu sztandarowego, odśpiewaliśmy wspólnie hymn szkoły. Następnie Pan Dyrektor, Bogdan Wójcik, powitał zebranych uczniów, rodziców oraz nauczycieli i pracowników szkoły, a także przedstawił nowe zasady, dotyczące przebywania w szkole. Zasady te są wyeksponowane w szkole na specjalnych plakatach. Przewodnicząca Rady Rodziców, Pani Edyta Mazurek, życzyła wszystkim owocnej nauki i wielu sukcesów. Po części oficjalnej udaliśmy się razem z wychowawcami do swoich klas, gdzie zapoznaliśmy się z nowym planem lekcji i zasadami BHP.

 

Wszystkim uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły życzymy, aby ten rok przyniósł dużo radości i satysfakcji z wykonywanej pracy.

 

Przygotowały:

Paulina Caban

Dorota Wójcik


Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

                Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Bolesława Prusa w Wólce Rokickiej zaprasza na Uroczyste Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2020/2021, które odbędzie się we wtorek 1 września 2020 o godz. 10:00. Ze względu na sytuację epidemiologiczną prosimy, by z dzieckiem przybywał tyko jeden opiekun.

Spotykamy się w następującym porządku:

- godz. 10.00 inauguracja roku szkolnego w sali gimnastycznej;

- godz. 10.30 spotkanie uczniów z wychowawcami klas:

Klasa

Nr sali

Wychowawca

Odział przedszkolny 3-4 latki

s. gimnastyczna

mgr Katarzyna Keller

Odział przedszkolny 4-5 latki

12

mgr Ewelina Marzęda

Klasa I

3

mgr Ewa Całka

Klasa II

4

mgr Katarzyna Kosik

Klasa III

2

mgr Maria Sikorska

Klasa IV

7

mgr Agnieszka Poniatowska – Chudziak

Klasa V

5

mgr Ewa Budzyńska – Filipowicz

Klasa VI

8

mgr Małgorzata Liszewska

Klasa VII

6

mgr Anna Weremczuk

Klasa VIII

14

mgr Adam Wasak

 

            Ze względu na pandemię przypominamy o konieczności dezynfekcji rąk przed wejściem do placówki oraz posiadaniu maseczki przez rodziców lub opiekunów.

* Ogólne informacje o funkcjonowaniu placówki znajdują się na stronie internetowej szkoły. O szczegółowych wytycznych uczniowie i rodzice zostaną poinformowani na spotkaniu z wychowawcą klasy.


Wspaniałe wyniki egzaminu ósmoklasistów

 

W związku z sytuacją epidemiczną egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2019/20 odbył się w późniejszym, niż planowano, terminie. Uczniowie przez trzy dni pisali testy z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. 31 lipca br. Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie podała wyniki egzaminu  ósmoklasisty. Zarówno nasi absolwenci, jak i uczący ich nauczyciele mogą z całą pewnością cieszyć się z osiągniętych rezultatów.

przedmiot

średnia szkoły

średnia gminy

średnia powiatu

średnia województwa

średnia kraju

średnia uczniów mieszkających na wsi

j. polski

80%

59%

57%

60%

59%

58%

matematyka

57%

47%

46%

46%

46%

44%

j. angielski

52%

47%

49%

52%

54%

48%

 

Uczniowie, którzy osiągnęli najlepsze wyniki

JĘZYK POLSKI

  • Iga Ćwiklińska- 92%
  • Julia Przysiadła- 92%
  • Natalia Przysiadła- 88%

MATEMATYKA

  • Julia Przysiadła- 100%
  •  Natalia Przysiadła- 100%
  • Anita Choduń- 70%

JĘZYK ANGIELSKI

  •  Iga Ćwiklińska- 95%
  •  Julia Przysiadła- 92%
  •  Szymon Czubacki- 88%

INFORMACJA

  

        Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Bolesława Prusa w Wólce Rokickiej informuje, że w roku szkolnym 2020/2021 będzie funkcjonowała świetlica szkolna. Szczegółowe godziny pracy oraz wnioski do pobrania dostępne są w zakładce "Świetlica".

 


 

Rodzicu przyprowadzając dziecko do szkoły przestrzegaj aktualnych zaleceń MEN, MZ i GIS 

 

 Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub
w izolacji w warunkach domowych.

Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych. W drodze do
i ze szkoły należy przestrzegać aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej.

Przy wejściu do budynku obowiązuje dezynfekowanie rąk zgodnie z instrukcją użycia środka dezynfekującego.

Opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do przestrzeni wspólnej szkoły, zachowując zasady:

a)      1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,

b)      dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,

c)      dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,

d)     opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).

Jeżeli pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy mogące wskazywać na infekcję dróg oddechowych, w tym w szczególności gorączkę, kaszel, zostanie on odizolowany w odrębnym pomieszczeniu, a dyrektor niezwłocznie poinformuje rodziców/opiekunów o konieczności odebrania ucznia ze szkoły (rekomendowany własny środek transportu).

Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.

 

Informacja o wewnętrznych procedurach zapewnienia bezpieczeństwa w szkole:

W miarę możliwości zapewnimy organizację pracy i jej koordynację, która umożliwi zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły, szczególnie: różne godziny przerw uczniów klas starszych i młodszych, unikanie częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.

Obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.

Nie będzie obowiązku noszenia maseczek przez uczniów na terenie szkoły.

Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, zostaną usunięte, a przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć pracownicy będą czyścić lub dezynfekować.

Uczeń własne przybory i podręczniki, może umieszczać na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi z innymi.

Sale, części wspólne (korytarze), będą wietrzone co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.

Podczas realizacji zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, zostaną ograniczone ćwiczenia i gry kontaktowe.

Korzystanie z posiłków będzie odbywać się w stołówce z zapewnieniem prawidłowych warunków sanitarno-higienicznych, zgodnie z zaleceniami w czasie epidemii.

Ogólnodostępny dystrybutor wody pitnej zostanie usunięty

 

 






  

  

  

  

  

  

 

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

  

  

  

  

  

  

  

  

 

  

  

  

  

  

  

  

  

 

  

  

  

  

  

  

  

 


      Projekt i wykonanie: adamP.